Apple iWatch: Amerikanen nog niet enthousiast
Roel van Hout

Technologiebedrijven presenteren zogenoemde ‘wearable technology’ als iets waar we met zijn allen aan toe zijn. Uit een onderzoek blijkt echter dat Amerikanen nog niet heel enthousiast zijn over de Apple iWatch.

In een onderzoek van Macworld werd een groep van 1011 volwassen Amerikanen gevraagd of ze zitten te wachten op de iWatch of Google Glass, een bril met ingebouwd beeldscherm. Van de respondenten die meer dan 100.000 dollar per jaar verdienen gaf slechts iets meer dan één derde aan wel geïnteresseerd te zijn in ‘wearable technology’.

Opvallend was dat van de Amerikanen die maar 35.000 dollar per jaar verdienen bijna de helft wel een Apple iWatch of Google Glass zou willen kopen. Het slimme horloge en de computerbril scoren met name slecht onder afgestudeerden: slechts 37 procent zou aanschaf overwegen.

Mensen weten nog niet wat de Apple iWatch is

Apple iWatch

Uit de enquête kwamen nog veel meer resultaten naar voren, maar onder geen enkele bevolkingsgroep was het percentage geïnteresseerden hoger dan 50 procent.

Dat klinkt behoorlijk demotiverend voor Apple en Google, maar is wellicht te verklaren door het feit dat mensen nog niet weten wat ze met de producten kunnen én aan moeten. Denk bijvoorbeeld aan de iPad: voordat Apple met veel tromgeroffel de tablet introduceerde, wist niemand wat ze met het ding aan moesten. Inmiddels gaan de verkoopcijfers van tablets wereldwijd door het plafond.

Wanneer Apple en Google goed uitleggen wat we met respectievelijk de Apple iWatch en Google Glass kunnen, is de kans groot dat ‘wearable technology’ succesvol wordt.

Via: Macworld

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.