‘Apple is voor derde jaar op rij meest waardevolle merknaam’
Wouter Nijsen

Apple is volgens onderzoeksbureau Millward Brown voor het derde jaar op rij de meest waardevolle merknaam. De naam Apple zou 185 miljard dollar waard zijn, 1 procent meer dan vorig jaar.

De aandelenkoers van Apple daalde het afgelopen jaar weliswaar, maar consumenten lijken de producten van Apple nog net zo graag aan te schaffen. De stijging van de waarde van de merknaam verminderde wel. Bij het voorgaande onderzoeksrapport van Millward Brown steeg de waarde nog met 19 procent, nu dus slechts met 1 procent.

“In tijden van crisis en economische turbulentie hechten mensen aan merken die aan hun behoeften voldoen en waar men een goed gevoel bij heeft”, verklaart Millward Brown Nederland-directeur Rob van Benthem tegenover het ANP.

Google eindigt dit jaar als tweede met een waarde van circa 114 miljard dollar. Daarna volgt IBM met 112,5 miljard dollar, McDonald’s met 90,3 miljard dollar en Coca Cola met 78,4 miljard dollar. Apple-concurrent Samsung heeft momenteel een waarde van 21 miljard dollar, en staat daarmee op de dertigste plaats.

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.