Apple zou werken aan een iOS-app die gebruikers helpt om Apple-apparaten te repareren. Ze krijgen daarbij tips of ze kunnen in contact komen met een Apple-medewerker.
Lees verder na de advertentie.
Apple hulp-app
Op het web zijn afbeeldingen gelekt van een mogelijk nieuwe Apple-app. De website uSwitch Tech heeft ze gepubliceerd. Aan de hand van de afbeeldingen wordt duidelijk wat voor app het is.
Het gaat om een Apple hulp-app, waar gebruikers met problemen terecht kunnen. De app heeft directe opties om in contact te komen met een Apple-medewerker. Bijvoorbeeld via chat, maar het is ook mogelijk om te bellen of een afspraak te maken in een Apple Store. Daarnaast vertelt de app wat je moet doen om een apparaat op te sturen voor reparatie.
In een zoekbalk kunnen gebruikers aangeven wat het probleem is, waarna de resultaten hulp moeten bieden. Ook zijn er verschillende categorieën waar gebruikers doorheen kunnen bladeren om antwoorden te krijgen waaronder ‘Batterij, Stroom en Opladen’, ‘Instellen en Gebruik’ en ‘Gezondheid en Fitness’.
Advies op maat dankzij Apple ID
Volgens een anonieme bron is de app gekoppeld aan een Apple ID, waardoor alle Apple-apparaten die je hebt, automatisch gekoppeld worden. Daarmee kan Apple direct gepaste tips geven. De bron zegt dat de app ‘heel interactief en goed geïntegreerd is’.
Voor mensen die niet goed overweg kunnen met Apples online hulp, is zo’n app waarschijnlijk een uitkomst. Daarnaast zal het voor Apple zelf werk uit handen nemen, waardoor de Genius-werknemers in Stores het wellicht iets minder druk krijgen.
Onbekend is nog of Apple de app standaard in iOS zal plaatsen en of het überhaupt een losse app wordt. Mogelijk wordt hij geïmplementeerd in de al bestaande Apple Store-app.