Apple game-teamleider stapt op
Redactie

iPhone game-teamleider Graeme Devine is vandaag opgestapt. Graeme Devine werkte sinds 2009 bij Apple om de game-ervaring op iDevices te verbeteren. Graeme was teamleider van het gameteam en daar heeft hij gezorgd dat de hardware met de software werken zodat we games zo beleven zoals we nu doen.

Devine is niet opgestapt omdat het hem slecht beviel bij Apple. Sterker nog, het beviel hem uitstekend en hij vond zijn collega’s slimme en aardige mensen. Hij is opgestapt omdat hij graag games wil ontwikkelen en dat zit er blijkbaar bij Apple voorlopig niet in. Hij gaat zich nu volledig concentreren op het ontwikkelen van games voor iPhone en iPad.

Apple didn’t have an in-house game designer before me so I think it was pretty unique, game technologies touch everything from the graphics stack to touch latency to push notifications. No other app type covers so many technologies and having someone there to validate and help shape that was basically my day job. It was pretty kick ass.

Met de vandaag uitgekomen game Infinity Blade kan je zien wat Devine voor de game-industrie op de iPhone heeft gedaan. Geweldige games kunnen nu gemaakt worden.

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.