iPhone-fotografen verrast met fotoboek van Apple
Rutger Otto

Apple heeft een cadeau opgestuurd naar fotografen van wie hun werk in de Shot on iPhone-campagne werd gebruikt. Zij hebben een fysiek foto-album ontvangen met hun eigen foto’s en die van anderen.

Apple fotoboek voor iPhone-fotografen

Apple is trots op de camera in de nieuwe iPhones. Toen vorig jaar de iPhone 6 uitkwam, begon het bedrijf de advertentiecampagne ‘Shot on iPhone’. In een eregalerij op de website van Apple, maar ook op posters op straat, waren foto’s van gebruikers te zien die met het toestel genomen waren. De foto’s kwamen van sociale media en van over de hele wereld.

Voor degenen die hun werk in bushokjes zijn tegengekomen, heeft Apple nog een leuk verrassing. De fotografen kregen een koffietafelboek opgestuurd waarin alle foto’s uit de campagne opgenomen werden. Een behoorlijk fraai boek, als we fotograaf Brendan Ó Sé mogen geloven, één van de mensen die zo’n boek ontvingen.

apple fotoboek k

Twee boeken als herinnering

Volgens hem gaat het om verschillende boeken, allebei van hoge kwaliteit en met harde omslag. Het ene boek heet ‘The Photographs’, daarin staan de foto’s die voor de advertentie-campagne werden gebruikt. Het andere boek heet ‘The Gallery’ en bevat plaatjes van billboards over de hele wereld waar de foto’s op te zien waren. Voor de fotografen is dat een mooie herinnering, aangezien die reclames inmiddels alweer zijn vervangen. De boeken zijn geleverd met witte handschoenen: zo maak je het boek niet vies met vette vingers.

Shot on iPhone

Ook via de website van Apple zijn de foto’s niet meer te bekijken. Het is een bedankje van het bedrijf voor de gebruikers wier foto’s voor de advertenties werden gebruikt. Op Imgur is een deel van de kiekjes nog te bekijken. In totaal werden zo’n 77 fotografen uit 70 steden en 40 landen opgenomen in de ‘Shot on iPhone’-collectie.

Lees meer over de iPhone 6S

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.