Ondanks alle patentzaken tussen Apple en Samsung werken de bedrijven achter de schermen nog steeds nauw samen. Volgens marktonderzoeker DisplaySearch is Samsung de belangrijkste leverancier voor de schermen van iPads.
Lees verder na de advertentie.
Samsung Display, de zelfstandige tak van Samsung die verantwoordelijk is voor de schermproductie, verscheepte in het eerste kwartaal van 2014 maar liefst 62 procent van de displays die Apple gebruikt in de iPad Air en iPad met Retina-scherm. Die tablets hebben een schermdiagonaal van 9,7 inch en een resolutie van 2048 bij 1536 pixels.
LG leverde het afgelopen kwartaal 38 procent van de displays; een flinke daling ten opzichte van de 61 procent in het laatste kwartaal van 2013. Hieruit blijkt dat Apple de afgelopen tijd – ondanks het juridische getouwtrek – nog afhankelijk van Samsung is geworden.
De verkoop van iPads is de afgelopen tijd overigens flink gedaald, zo blijkt uit recente Apple kwartaalcijfers. Het bedrijf verkocht in de eerste drie maanden van dit jaar zo’n 16 miljoen iPads, terwijl analisten hadden gerekend op bijna 20 miljoen stuks.
Samsung en Apple in de rechtszaal
Begin deze maand oordeelde de rechtbank nog dat Samsung een schadevergoeding van 120 miljoen dollar moet betalen aan Apple voor het schenden van diverse patenten. Het was niet de eerste patentzaak tussen de bedrijven: twee jaar geleden kreeg Samsung van de rechter te horen dat het 900 miljoen dollar schadevergoeding moest betalen aan Apple, eveneens voor onrechtmatig gebruik van patenten. Deze uitspraak vecht het bedrijf nog steeds aan.
Lees meer over Apple
- iPhone-tips: 3 goed verborgen functies in populaire en bekende apps (20-5)
- iPhone 13 Pro (Max) flink in prijs gedaald tijdens Vakantiegeld-deals bij Belsimpel (20-5)
- Fortnite is weer te spelen op iPhone en iPad (en dit is hoe) (20-5)
- ‘Lancering Apple AR/VR-headset dichterbij: eind dit jaar’ (maar niet voor jou) (20-5)
- Grappige Apple-reclame benadrukt het belang van privacy (19-5)
(Via)