Antenne-probleem iPhone 4 ligt aan hardware
Redactie

Sinds de iPhone 4 uit is klagen talloze gebruikers over het feit dat de antenne slecht is. Apple zegt het probleem opgelost te hebben met een software-update, maar een onderzoek van Consumer Reports (een soort Amerikaanse consumentenbond) toont aan dat dit niet mogelijk is. Het ligt echt aan de onderdelen van de iPhone en niet aan de software.

iPhone 4 de enige

In een speciale kamer met bepaalde radiogolven werden de iPhone 4, iPhone 3GS en de Palm Pre getest op hun ontvangst. De iPhone 4 bleek als enige te kampen met problemen met de ontvangst, het ligt dus niet aan een netwerk.

Niet in je linkerhand houden!

De antenne van de iPhone 4 bevindt zich in de onderste hoek links, wanneer je je iPhone dus in je linkerhand houdt bedek je deze met je hand. Door bepaalde geleiding via je lichaam is de ontvangst dan zeer slecht of zelfs verdwenen. Uit het onderzoek van Consumer Reports blijkt dat een stukje tape helpt, of sommige hoesjes.

Het advies van Consumer Reports is om te wachten met de aanschaf van een iPhone 4. Aangezien het nog even duurt voordat dit toestel in Nederland is hoeven wij ons waarschijnlijk geen zorgen te maken.

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.

  • DizzyDix

    Ok, dus nu…. i3gs of i4.
    Problemen i4: antenne, snel breekbaar, verdachte levering van witte versie ivm plakprobleem.

    Laten we kijken naar het gebruik:
    Calls per dag .. max 5 a max 5 minuten ieder.
    Inet per dag .. max 3 – 5 uur
    Music per dag .. max 1 uur
    Movies per dag .. gemm. 1 serie a 50 minuten.
    Valpartijen per jaar .. gemm. 2 x

    Mijn gebruik is dus ongeveer:
    Telefoonfunctie 4,166% per dag
    Appsfunctie 95,833% per dag.

    Nou lijkt mij als een hele duidelijke berekening van is hij het nou waard of niet.

  • Waarom zouden wij ons in Nederland geen zorgen hoeven te maken? Ik verwacht niet dat Apple het probleem (op korte termijn) erkent en de hardware gaat reviseren, of denken jullie van wel?

  • Mark

    Nee, dat lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk..

  • Catherina

    Nederland komt niet met dezelfde levering als de iPhones die problemen hebben. Als het bekend is, en dat is nu wel overduidelijk, dat er een groot probleem is, dan vind ik dat we van Apple mogen verwachten dat ze dit oplossen.

  • Mee eens, maar of Apple ook daadwerkelijk actie onderneemt, laat staan al voor de Nederlandse lichting, betwijfel ik.

  • Edwin

    Zelfs al zouden ze het probleem inmiddels opgelost hebben (wat me lastig lijkt want de antenne is in het design geintegreerd) dan is de kans aanwezig dat het niet bekendgemaakt word. Want dan geven ze in feite toe dat er een probleem was en krijgen ze dus alle reeds geleverde iphones terug….