Na meerdere meldingen is Apple een onderzoek gestart naar AirPods verbindingsproblemen. Deze lijken vooral met iPhone 6S en iPhone 6S Plus toestellen op te treden.
Lees verder na de advertentie.
AirPods verbindingsproblemen, Apple start onderzoek
Volgens Macrumors is Apple het onderzoek naar deze AirPods verbindingsproblemen gestart nadat ze tientallen meldingen van gebruikers binnen kregen. Een blik op het Support-forum van Apple is genoeg om de omvang van dit probleem te zien. Het is nog niet bekend of en wanneer Apple de resultaten van het onderzoek bekend maakt.

Opmerkelijk genoeg treedt de wegvallende verbinding vrijwel alleen op tijdens het voeren van telefoongesprekken. Tijdens het luisteren naar muziek of een andere vorm van audio, lijkt de verbinding van de AirPods een stuk stabieler. Omdat Apple het onderzoek nog niet heeft afgerond, is het nog onduidelijk wat de precieze oorzaak van het probleem is. Zo zeggen sommigen dat het specifiek met de iPhone 6S en iPhone 6S Plus te maken heeft, terwijl anderen een gekoppelde Apple Watch als schuldige aanwijzen.
Tijdelijke oplossing
Als tijdelijke oplossing kun je één AirPod gebruiken als je een telefoongesprek voert. Door een AirPod niet in je oor te stoppen (en hem dus niet te activeren) lijk je de verbindingsproblemen te omzeilen. Ook kan het helpen om overbodige Bluetooth-apparaten in je omgeving uit te zetten. Heb je last van andere AirPods-problemen? Neem dan een kijkje in het onderstaande tipartikel voordat je teruggaat naar de Apple Store.
Lees ook: (Audio)problemen met je AirPods? 4 snelle oplossingen op een rij