Sputnik Eyes

Reviewscore

8

Sputnik Eyes 1,99

Schuif guitige robots over lijntjes om ze naar hun bestemming te brengen en levels te halen. Klinkt gemakkelijk, maar als snel kraken je hersenen.

Breng robots op de juiste plek

Het gegeven is simpel: je hebt een speelveld met lijntjes en punten. Verdeeld op bepaalde punten staan robots die je naar de juiste plek moet tikken. Rood bij rood, blauw bij blauw, enzovoort. Dat is in het begin gemakkelijk, maar al snel worden het puzzels waar je goed over de volgorde van je schuifbewegingen na moet denken.

Belangrijk bij het schuiven is niet alleen de kleur, maar ook de lijnen. Je kunt de robots alleen over lijnen bewegen. Alle kleuren mogen over zwarte strepen, maar een rode lijn is alleen voor rode robots bedoeld. Dan heb je ook nog zwarte lijnen die in één richting gaan. Dat zorgt al snel voor opknopingen, maar ook voor uitdagende puzzels die – als je ze goed oplost – een echt winnaarsgevoel opleveren.

Sputnik Eyes is uitdagend en herspeelbaar

Het oplossen van levels werkt met drie doelstellingen. Je krijgt er één als je het level haalt, één krijg je als je snel genoeg bent en er is nog een doel dat je verdient door binnen een aantal stappen te blijven. Mocht je het een leuk spel vinden en alles willen halen, dan is er genoeg uitdaging in de levels te vinden om door te blijven spelen en ze nog eens opnieuw te doen.

De grote ster van Sputnik Eyes is de vormgeving. Die is plat en kleurrijk. De robots zien er schattig uit, zover dat mogelijk is met vormpjes die een groot oog hebben. Zoek je een puzzel die je even bezig houdt en uitdagend is, dan is Sputnik Eyes één van de leukste van dit moment. Het spel kost 1,99 euro, daarna hoef je niets meer in de app te kopen.

Sputnik Eyes (AppStore Link) Sputnik Eyes
Ontwikkelaar: Shelly Alon
Beoordeling: 4+