Review: Super Model Empire, leuk voor meisjes

6 september 2009, 13:01
3 min leestijd

Sinds kort is er een nieuw “meidenspel” in de app store te verkrijgen, Super Model Empire. In dat spel ben je een designer en ontwerp je een eigen kleding lijn, klinkt spannend maar is het spel ook zo? Lees het in dit review van Super Model Empire, een nieuwe game voor de iPhone!

In de beschrijving staat dat je 2 dingen moet doen: kleding ontwerpen en je bedrijfje runnen door mensen in te huren. De groei van je bedrijf is opgesplitst in meerdere goals. Je hebt een metertje voor je roem en een metertje voor je geld. Wanneer het metertje van de roem is vervuld, dan ga je naar een ander “level”. Met deze wisseling komen er ook nieuwe kleding en plaatsen beschikbaar.

Kleding ontwerpen

De kleding ontwerpen gaat niet volgens mijn verwachtingen. Misschien had ik een verkeerd beeld geschetst van de game toen ik de beschrijving las, maar het valt echt tegen. Je moet “research” gaan doen naar de trends, dat doe je door een plaats te selecteren. Je begint eerst in café’s etc. Zelfs de zoektocht naar trends gaat heel anders. Je moet blokjes bewegen zodat je twee dezelfde naast elkaar hebt. Daarmee verdien je punten en door die punten krijg je een plaatje geschetst van het model dat je moet namaken.

Je hebt keuze uit verschillende kledingstukken en moet er steeds het kledingstuk pakken dat op het plaatje staat afgebeeld, maar soms zie je het niet goed (dat is het spel).
Trends ontdekken...

Lees verder na de advertentie.

Je bedrijf runnen

Je bedrijf run je door van elk soort personeelslid dat je kan hebben eentje te selecteren uit de sollicitaties. Als je verder bent in het spel, dan kan je mensen met ander soort functies aannemen. Als je een goed personeelslid hebt kost dat natuurlijk veel geld, bij een slechte wat minder. Een tip is om altijd de beste sollicitant aan te nemen, voor een goedkope minder goede betaal je in principe te veel.

De modeshow

Je werkt eigenlijk steeds naar een modeshow. Je kleding wordt er geshowd met het model dat je gekozen hebt. Als je de kleding precies goed hebt uitgekozen dan wordt er veel gekocht, heb je echter een kledingstuk verkeerd dan merk je dat al gauw aan het tellertje. Tijdens de modeshow moet je foto’s maken door op de fotocamera te drukken als het blokje in de indicator zit, niet echt moeilijk dus.

Graphics

De graphics zijn mooi uitgewerkt, daardoor duurt het laden lang. Dat is erg irritant maar best voor te stellen omdat het natuurlijk een grafisch zware game is. Wanneer je het spelletje speelt gaat de batterij van de iPhone snel op, dat is jammer.

Kopen?

De doelgroep van de game zijn hoogstwaarschijnlijk meisjes in de leeftijd van 10-12. Jongere kinderen zullen waarschijnlijk het uiterlijk niet leuk genoeg vinden en/of de nogal aparte manier van werken niet begrijpen of niet leuk vinden.
Super Model Empire heeft een leuk concept alleen kan je niet zoveel, waardoor de game simpel en snel is uitgespeeld. Wel is dit een leuke game om eventjes te spelen waarbij je dus niet veel hoeft na te denken.

Mocht je kinderen hebben van de doelgroep, dan is deze game het overwegen waard!

Info
iTunes: klik