Review: Santa Rollercoaster Rush

Over 10 dagen is het Kerst en in de app store zijn er al volop applicaties te vinden die een graantje mee pikken met de “kerstgekte”. In dit review bespreken we Santa Rollercoaster Rush, een speciale kerst-editie van de game Rollercoaster Rush.

Rollercoaster Rush

Het principe van Santa Rollercoaster Rush is vrijwel hetzelfde als Rollercoaster Rush; je rijdt over een achtbaan en moet proberen heel aan de overkant te komen. Wanneer je crasht gaat er een mannetje weg, doe je de baan een keer goed dan komt er een mannetje bij. Vrij simpel klinkt het, maar dat is het niet. Hoe verder je in het spel komt, des te moeilijker het logischerwijs wordt.
Het karretje bestuur je met je vingers, of met het bewegen van je iPhone. Dat laatste gaat lang niet zo soepel, veel mensen zullen het eerste prefereren.

Santa editie

In de kersteditie van Rollercoaster Rush zijn er enkele dingen anders. Ten eerste is het achtergrondmuziekje kerstachtig en zit er een kerstman als eerste man in de wagen. Achter de kerstman zitten de elfjes, die springen er ook af als je crasht. De “omgeving” waarin de achtbaan staat is de noordpool, kenmerkend zijn de ijsbergen die je ook ziet in de achtergrond.
Er is ook maar één eiland in Santa Rollercoaster Rush, de game is jammer genoeg snel uitgespeeld.

Voor niets gaat de zon op, veel reclame

Digital Chocolate, de ontwikkelaar van Santa Rollercoaster Rush, gebruikt de kerst-editie als promotie voor niet alleen de volledige versie, maar ook voor de andere games. Als je niet oplet in het opstartscherm kan het zo gebeuren dat je klikt op een advertentie, de game wordt afgesloten en safari opent. Wanneer je eenmaal in de map bent, kom je ook een advertentie tegen. Gelukkig is er tijdens het gamen geen advertentie meer te bekennen!

Het is natuurlijk jammer dat er zoveel advertenties in de game staan en er geen betaalde versie beschikbaar is. De game is leuk en diverse personen zouden er wel 0,79 EUR voor over hebben, mits er meer levels en geen advertenties in voorkomen!

Info
Cijfer: 7-
Prijs: Gratis