Review: Pollennieuws

Het is zomer en de natuur is vol op in bloei, leuk om te zien maar niet voor personen met hooikoorts. Door een overdreven reactie van het lichaam krijgen deze personen last van bijvoorbeeld tranende ogen en een druipende neus. Nu is er ook een app beschikbaar voor deze doelgroep, pollennieuws. Met pollennieuws kan je de pollenverwachting van de dag bekijken en je medicatie er eventueel op aanpassen.

Gebruiksgemak?

Het is de eerste en nu nog de enige “hooikoorts-app” gericht op Nederland dus je hebt geen keuze. Maar hoe werkt deze applicatie?
De applicatie toont elke dag een kaartje van Nederland met verschillende kleuren, de verwachting van de concentratie pollen in de lucht.

Veel gebeurt er dus niet in de applicatie, het is een globale schatting van de pollenverwachting in Nederland.

Filmpjes

Naast het kaartje van de dag tonen kan je ook nog filmpjes bekijken. Er zijn niet veel filmpjes en deze zijn helaas in slechte kwaliteit.
Het is een goed idee, alleen de uitwerking van het beeldmateriaal zou wat uitgebreider mogen zijn!

Conclusie

Deze applicatie heeft bijna geen functies en is voor de 2,39 EUR die het kost een tikje te duur. Als je de actuele pollenverwachting wilt bekijken kan je dat ook op pollennieuws.nl , alleen dan niet zo iPhone gebruiksvriendelijk. Deze applicatie is eigenlijk niet aan te raden, misschien alleen aan de mensen die er veel baat aan hebben en het niet op hun computer willen bekijken.

Info:

iTunes: klik
Cijfer: 6,8
Prijs: 2,39 EUR
Overige informatie: vereist OS 3.0

pollennieuws iphone

• Hallo,

Bedankt voor de review. De kwaliteit van de filmpjes is inmiddels hoger. Het was even zoeken naar de juiste balans tussen downloadsnelheid, beeldkwaliteit en bestandsformaat. Ook het aantal filmpjes kan eenvoudig verhoogd worden, ook dit is even een zoeken. Wil je alleen de meest actuele nieuws of juiste een grote database? De app is overigens zo gebouwd dat het aantal filmpjes snel aan te passen is. De prijs van de applicatie is vooral ingegeven door de kosten van het maken van nieuw filmateriaal en de ontwikkeling van de applicatie zelf. Doordat de doelgroep inderdaad vooral beperkt is tot mensen die last hebben van pollen (in Nederland) wegen dergelijke kosten relatief zwaar. Hoewel de filmpjes denk ik ook boeiend zijn voor mensen die wat meer willen weten van bomen en planten.

• Pingback: Lente brengt update app ‘Pollennieuws’ - iPhone 4 - iPhoned.nl()