[Review] Glee Karaoke, lekker vals zingen

Er zijn bijna geen fatsoenlijke karaoke applicaties te vinden voor de iPhone. Smule heeft wel een goede karaoke app uitgebracht, Glee Karaoke. Deze app controleert de toonhoogte en zingt met je mee. Ook kan je verschillende stemmen toevoegen aan je opname.

Liedjes apart

Het eerste nadeel vind je meteen wanneer je de applicatie opstart. Voor de 0,79 EUR die je betaalt voor de applicatie krijg je niet alle liedjes, wel een ‘token’. Met deze ‘token’ kan je een liedje kopen. Je krijgt dus maar één liedje wanneer je de game koopt en nog een tutorial song. Wat ook niet handig is, is dat je geen overzicht hebt van je eigen liedjes. Alle liedjes staan onder elkaar, dus ook liedjes die je niet hebt gekocht.

Zingen

Het belangrijkste van een karaoke app is natuurlijk het zang aspect. Bij Glee Karaoke zit dat wel snor, er wordt op je toonhoogte gelet en de songtekst wordt weergeven. Aan de hand van de zuiverheid krijg je uiteindelijk een beoordeling in Starbusts. Wanneer je je oordopjes in doet hoor je ook af en toe een correctie van de toonhoogte, iets wat heel handig is als je aan het zingen bent. In veel liedjes zijn er ook achtergrondzangeressen, deze passen zich deels aan aan jouw stem. Je performance wordt automatisch opgenomen, zodat je het later nog kan beluisteren. De app vervormt je stem automatisch, zodat het toch nog klinkt als je erg vals zingt. Helaas valt dit soms tegen en krijg je een heel rare stem terug, gelukkig kan je deze functie ook bij elk liedje uitschakelen.

Sociaal aspect

De Glee Karaoke applicatie is meer dan een beetje zingen in je iPhone, er zit een heel sociaal aspect bij. Meteen nadat je hebt gezongen kijkt de app op welke plaats je staat in de ranglijst en je krijgt een melding als je in de top 50 zit. Je kan je eigen opname’s delen met de rest van de wereld, andere mensen kunnen dan op jouw profiel je gezang beluisteren en reacties of tips geven.

Conclusie

glee4De app is een zeer goede karaoke applicatie voor de iPhone. Ook voor mensen die Glee niet zo leuk vinden of zelfs haten is het een aanrader. Er is een ruime keuze aan liedjes, maar ze zijn best prijzig. Een liedje kost 0,79 of 1,59, afhankelijk van de populariteit. Maar met 1 of 2 liedjes ben je toch wel even zoet en heb je zeker veel zangplezier!

+ Veel liedjes
+ Let op je toonhoogte
+ Leuke ranglijst