Netwerkradar rapporteert netwerkklachten
Redactie

T-Mobile is de laatste tijd het gesprek van de dag in grote steden. In onder andere Rotterdam, Utrecht en Amsterdam valt het netwerk namelijk vaak weg. Als je wilt klagen heb je tijdstippen en plaatsen nodig om de klacht te bevestigen bij T-Mobile. De nieuwe applicatie Netwerkradar helpt je bij het verzamelen van deze informatie.

Opstarten, testen, opslaan en doorsturen

De applicatie Netwerkradar moet je opstarten als je merkt dat je geen verbinding meer hebt met het netwerk van T-Mobile. De applicatie zal dan je locatie bepalen, en deze vervolgens opslaan. Hierdoor krijg je een lijstje met locaties en tijden dat je geen verbinding kon maken met het netwerk. Deze informatie kan je vervolgens doorsturen naar de server van de ontwikkelaars als je wel weer verbinding hebt.

De ontwikkelaars zullen de lijsten met klachten doorsturen naar de providers. Het is nog niet bekend wat T-Mobile hiermee gaat doen, want waarschijnlijk zullen ze een lijst met duizenden klachten niet helemaal gaan uitpluizen. Wel kan je zelf actie ondernemen door het klachtenformulier van T-Mobile in te vullen. Hiervoor heb je tevens de gegevens nodig die je met de applicatie ‘Netwerkradar’ kan verzamelen.

Oberon

De applicatie is niet in opdracht van T-Mobile ontwikkeld. Het bedrijf Oberon heeft zelf het initiatief genomen om deze applicatie te ontwikkelen. Dit hebben zij gedaan omdat ze vaak klachten kregen over het wegvallen van de verbinding bij hun spel ‘Merchant‘.

NetwerkRadar (AppStore Link) NetwerkRadar
Ontwikkelaar: Oberon Interactive
Beoordeling: 4+
Prijs: Free Download

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.