Instagram stuurt e-mails met foto’s om gebruikers te houden

Rutger Otto
25 mei 2015, 8:50
2 min leestijd
Instagram stuurt e-mails met foto’s om gebruikers te houden

Fotodienst Instagram begint met het mailen van hoogtepunten aan gebruikers om hen eraan te herinneren wat voor mooie foto’s er in de app staan. Zo moeten ook oude gebruikers aan boord worden gehouden.

Lees verder na de advertentie.

Instagram Highlights

Instagram bestaat in 2015 vijf jaar. Da’s oud voor een app en misschien voelt de dienst daarom de noodzaak om gebruikers vast te houden op nieuwe manieren. Instagram is nu begonnen met het rondsturen van e-mails met als titel ‘Highlights’.

In deze e-mail worden de beste foto’s van vrienden gebundeld, zodat je weer helemaal op de hoogte bent. Natuurlijk hoopt Instagram dat je meteen even doorklikt naar de app. Omdat de functie zo nieuw is, is er niet eens een instelling om de mail aan of uit te zetten. Volgens Instagram is dit de allereerste keer dat het bedrijf een e-mail uitstuurt naar zijn gebruikers waarin de app wordt gepromoot.

instagram highlights
Zo ziet zo’n mailtje van Instagram eruit (via TechCrunch)

Mailtjes

Niet elke gebruiker zal zitten te wachten op mail van Instagram, zeker niet omdat je er niet voor hebt gekozen. Aan de andere kant kan Highlights wellicht een oplossing bieden om gebruikers te houden. Een selectie van wat je gemist hebt, is handig bij diensten als Instagram, waar content live en chronologisch getoond wordt. Iets missen is dan gemakkelijk, zeker als je veel mensen volgt.

Highlights moet daarom niet alleen zorgen voor een hernieuwde band tussen Instagram en zijn gebruikers, maar moet ook organisatorisch beter tot zijn recht komen. Nu hoef je foto’s van mensen die niet vaak foto’s of filmpjes plaatsen, maar die verdwijnen tussen het geweld van veelgebruikers, niet meer te missen.

Meer gebruikers

Instagram heeft inmiddels meer dan 300 miljoen gebruikers en wil er daar zo veel mogelijk van vasthouden. Immers, meer actieve gebruikers betekent meer klikken, wat weer leidt tot meer inkomsten voor Instagram. Daarmee is ook Facebook weer blij, het bedrijf dat Instagram overnam in 2012. Toch zijn de eerste reacties op Highlights gemengd. Sommige gebruikers claimen dat de app niet meer zo ‘cool’ is als vroeger.

Lees meer over Instagram

Heeft dit artikel je geholpen?
Reageer

Lezersreacties

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.

Het laatste nieuws, tips en meer Apple in je inbox

Aanmelden
Menu
Nieuws Tips Reviews Apps Thema's Gidsen