Innovatieve e-mail app Mailbox heeft al 1 miljoen leden
Wouter Nijsen

Het innovatieve en zeer populaire Mailbox, een iPhone-app die e-mail op een nieuwe manier behandelt, heeft binnen enkele weken al meer dan één miljoen gebruikers.

Mailbox ziet e-mail als één grote todo-list. De mailtjes die in je inbox staan, moeten daarom ook diezelfde dag worden behandeld. Een swipe naar rechts archiveert de e-mail – of zet ‘m op ‘voltooid’ in Mailbox – en als je helemaal naar rechts swipet, wordt de e-mail naar de prullenbak verplaatst.

fly-through-shot

Een swipe naar links maakt van de e-mail een aparte todo, ofwel een herinnering, die je voor bijvoorbeeld later vandaag, morgen, volgende week of over een maand moet voltooien. Mailbox herinnert je automatisch aan dergelijke todo’s. Als je de e-mail helemaal naar links swipet, kun je het bericht aan een lijst toevoegen. Zo kun je van e-mails lijstjes als ‘films die ik moet zien’ of ‘niet vergeten’ maken.

Mailbox: wachten, wachten, wachten

Het succes van Mailbox is deels te danken aan het wachtrij-systeem dat de app hanteert. Als je het gratis Mailbox downloadt, moet je eerst wachten tot de wachtenden voor jou toegang tot de e-maildienst hebben gekregen. Binnen enkele weken zijn er al meer dan één miljoen gebruikers toegelaten en dit aantal groeit gestaag door. Op dit moment worden alleen Gmail-accounts ondersteund.

Wegens het succes van Mailbox is de dienst voor 100 miljoen euro overgenomen door Dropbox. De recente update voor Mailbox brengt ook shake to undo naar de app waardoor je met de iPhone kunt schudden wanneer je een actie ongedaan wilt maken.

Onderstaande video geeft een indruk van Mailbox. De wachttijd om de app te gebruiken is gemiddeld zo’n 3 tot 4 weken.

<embed src="http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=54553882" type="application/x-shockwave-flash" width="400" height="300"></embed>

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.