ING ondersteunt als eerste Nederlandse bank Apples berichtendienst iMessage. Via de ING iMessage-app kun je voortaan gemakkelijk betaalverzoeken naar elkaar versturen.
Lees verder na de advertentie.
ING iMessage app laat je snel betaalverzoeken versturen
De update die de ING iMessage-app beschikbaar maakt, is vanaf nu te downloaden via de App Store. Na het installeren van de update van de ING Bankieren-app, kun je via de Berichten-app ook de ING-app voor iMessage installeren. Hiervoor moet je iPhone wel iOS 10 of hoger draaien. De nieuwe ING iMessage-app gebruiken doe je zo:
- Installeer de update voor de ING Bankieren-app;
- Open de Berichten-app en kies een gesprek;
- Tik op het grijze pijltje en selecteer het App Store-icoon;
- Tik op de vier grijze bolletjes links onderin beeld;
- Kies ‘Store’;
- Selecteer ‘Beheer’;
- Ze de schakelaar achter de Bankieren-app op groen.
Na de installatie kun je heel gemakkelijk een betaalverzoek naar iemand of een groepsgesprek sturen. Handig als je na een avondje stappen met vrienden nog geld tegoed hebt. Zonder de Berichten-app te verlaten vul je bedrag in, kies je een categorie (pizza, film, drinken) en maakt de ING-app een speciale url aan. De anderen kunnen op deze link klikken om direct naar een pagina doorgestuurd te worden waar ze het verschuldigde bedrag over kunnen maken naar je rekening.
ING is er altijd snel bij als het op verbeteringen van de Bankieren-app aankomt. Zo is dit de eerste Nederlandse bank met een eigen iMessage-app en kun je sinds kort ook Siri gebruiken om een betaalverzoek via je stem op te stellen. Destijds was de bank ook een van de eerste die ondersteuning voor de Touch ID-sensor introduceerde.