F.A.Q. Friday, crashende applicaties
Redactie

Lang geleden ben ik eens begonnen met een wekelijkse rubriek die F.A.Q. Friday heette. Deze rubriek is verdwenen omdat er geen onduidelijkheden meer waren. Dit kunnen we concluderen nadat er geen verzoekjes meer binnenkwamen. Vandaag is de F.A.Q Friday weer een keertje terug. Het gaat deze keer over crashende applicaties. Dit is een vaak voorkomend probleem, maar er hier zijn een paar makkelijke oplossingen voor.

Crashende applicaties

Sommige applicaties uit de App Store kan je niet opstarten omdat de software zichzelf afsluit. Hiervoor is geen duidelijke oorzaak aan te wijzen, maar er zijn wel een aantal oplossingen die zouden kunnen helpen.

Oplossing 1 – Herstarten

Als een applicatie niet goed werkt, zou een herstart van de iPhone de oplossing kunnen zijn. Door de herstart worden alle processen op de iPhone beëindigd, en worden alleen de belangrijke processen weer opnieuw opgestart. Door de herstart wordt dus meer werkgeheugen vrijgemaakt.

Oplossing 2 – Deïnstalleren

Soms wil het helpen om de applicatie te deïnstalleren. Als je dit gedaan hebt, kan je de applicatie weer opnieuw downloaden en installeren. Je hoeft niet bang te zijn dat je hierdoor dubbel betaalt voor de applicatie, want de App Store herkent dat je de applicatie als eens betaald hebt.

Zoals jullie zien zijn er goede, makkelijke oplossingen om crashende applicaties weer aan het werk te krijgen. Soms werkt geen van deze oplossingen, maar daarvoor is geen duidelijke reden te geven. De enige oplossing is dan een herstel in iTunes, maar velen willen dit niet doen. Het is dus misschien handiger om in dit geval een soortgelijke applicatie te zoeken.

Hebben jullie nog behoefde aan uitleg over een onderwerp? Laat je verzoekje achter via een reactie.

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.